photo_2017-12-17_09-10-28

• برای پاک کردن صورتان از یک سرم پاک کننده ملایم که مناسب پوست تان باشد استفاده کنید.

• به طور منظم از مرطوب کننده ها و آبرسان های مناسب پوستتان استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده باعث انعطاف پذیری بیشتر پوست می شود.

• برنامه ورزشی منظم داشته باشید.

ورزش باعث می شود بدن عملکرد مطلوبی داشته باشد که در نتیجه استرس را کاهش می دهد.

• کم آبی

باعث تشدید چین و چروک و سیاهی دور چشم می شود. بهتر است برای تامین کردن آب لازم بدن، به جز نوشیدن آب، میوه جات و سبزیجات مصرف کنید تا علاوه بر آب، ویتامین و مواد مغذی لازم را نیز تامین کند.

• هر روز از ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید. استفاده از ضد آفتاب، از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

• هورمون استرس

به نام کورتیسول ، منجر به آکنه روی پوست می شود. استراحت و خواب کافی سطح کورتیسول را در بدن کنترل می کند.استرس را کاهش می دهد و به بدن کمک می کند که بهتر خودش را بازسازی کند.اهمیت خواب خوب شبانه را هرگز دست کم نگیرید.

• ماهی دارای مقادیر زیادی امگا3 است که به رطوبت رسانی پوست از داخل کمک می کند و التهاباتی که منجر به قرمزی پوست می شود را کاهش می دهد. همچنین مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دارای آنتی اکسیدان فراوان هستند نظیر زغال اخته، سبزیجات سبز تیره، چای سبز و قهوه در برابر رادیکال های آزاد که منجر به آسیب ساختار سلولی پوست و تسریع روند پیری می شوند مقابله می کنند.

• ماساژ صورت باعث می شود سلولهای مرده انباشته روی پوست از بین برود. اگر این سلول های مرده از بین نروند، منافذ پوست را می بندند و موجب بوجود آمدن جوش و آکنه می شوند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *